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26.07.2010

fx business online

The foreign exchange market (forex, FX, or currency market) is a worldwide decentralized over-the-counter financial market for the trading of currencies. Financial centers around the world function as anchors of trading between a wide range of different types of buyers and sellers around the clock, with the exception of weekends. The foreign exchange market determines the relative values of different currencies.[1]
The primary purpose of the foreign exchange market is to assist international trade and investment, by allowing businesses to convert one currency to another currency. For example, it permits a US business to import European goods and pay Euros, even though the business's income is in US dollars. It also supports speculation, and facilitates the carry trade, in which investors borrow low-yielding currencies and lend (invest in) high-yielding currencies, and which (it has been claimed) may lead to loss of competitiveness in some countries.[2]
In a typical foreign exchange transaction a party purchases a quantity of one currency by paying a quantity of another currency. The modern foreign exchange market started forming during the 1970s when countries gradually switched to floating exchange rates from the previous exchange rate regime, which remained fixed as per the Bretton Woods system.

$1.005 trillion in spot transactions
$362 billion in outright forwards
$1.714 trillion in foreign exchange swaps
$129 billion estimated gaps in reporting

The foreign exchange market is unique because of its
huge trading volume, leading to high liquidity
geographical dispersion
continuous operation: 24 hours a day except weekends, i.e. trading from 20:15 GMT on Sunday until 22:00 GMT Friday
the variety of factors that affect exchange rates
the low margins of relative profit compared with other markets of fixed income
the use of leverage to enhance profit margins with respect to account size
As such, it has been referred to as the market closest to the ideal of perfect competition, notwithstanding market manipulation by central banks.[citation needed] According to the Bank for International Settlements,[3] average daily turnover in global foreign exchange markets is estimated at $3.98 trillion, as of April 2007. $3.21 Trillion is accounted for in the world's main financial markets.
The $3.21 trillion break-down is as follows:

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Die neckermann.ch AG gehört zur deutschen neckermann.de-Gruppe, einer der führenden Mail-Order-Companies in Europa. Mit Gründung der Schweizer Landesgesellschaft im Jahr 2003 hat die damalige Neckermann Versand AG den Markteintritt am Standort St. Gallen erfolgreich vollzogen. Wie die Muttergesellschaft in Deutschland setzt auch Neckermann in der Schweiz auf das Internet als Verkaufskanal der Zukunft:

Im Oktober 2007 wurde das Unternehmen in neckermann.ch AG umbenannt, um die strategische Ausrichtung auf den Online-Handel zu unterstreichen. Allein im Jahr 2007 wuchs die Online-Nachfrage um 49 Prozent. Der E-Commerce-Anteil erreichte erstmals im Oktober 2007 einen Anteil von 50 Prozent am Gesamtumsatz des Unternehmens. Seit Juli 2008 ist die neckermann.ch AG Internet Pure Player. Als erste Landesgesellschaft und erster klassischer Versender in der Schweiz verzichtet neckermann.ch vollständig auf Print-Kataloge und konzentriert sich ausschliesslich auf das Online-Geschäft. Somit ist das Unternehmen ein E-Commerce-Pionier unter den Versandhändlern in der Schweiz. Nicht nur aus diesem Grund stellt die Schweiz einen für die neckermann.de-Gruppe wichtigen Markt dar. Neckermann.ch macht’s möglich!

Das Sortiment von über 115‘000 Artikel aus den Bereichen Mode, Technik, Wohnen, Schmuck, Uhren, Spielwaren und Geschenkartikel ist ausschliesslich über das Internet erhältlich. Darüberhinaus bietet der Shop seinen Usern einen Fotoservice und einen Lost-and-Found-Service.

Kunden bietet der Online-Shop innovative Service- und Beratungsfunktionen wie einen Grössenberater, einen Modeberater, eine virtuelle Anprobe oder Videos zu aktuellen Trends. Die ständige innovative Weiterentwicklung des Online-Shops steht im strategischen Fokus der neckermann.ch AG.